Kompisforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

World of Warcraft

3 posters

Gå ner

World of Warcraft Empty World of Warcraft

Inlägg av Grolle ons maj 28, 2008 12:55 am

Efter en lång dag av slöande 90% framför datorn och WoW har jag nu tänkt över vilken total waste det är av ens liv. Jag känner mig exakt likadant som jag alltid gjort i mina WoW pauser men jag har alltid kommit tillbaka. Nu som sista försök att verkligen lägga av har jag bestämmt mig för att sälja mina båda account och syssla med annat. Jag kanske till och med kan köpa en 32 tums widescreen för pengarna jag får och då blir det hela mycket mer motiverat.
Det känns inte skysst mot Tobbe som jag äntligen fått att lira men det är det val som är bäst för mig. Jag kan inte kontrollera mina beroenden så måste slå i handbromsen direkt.

Varför är det inte kul?
Battlegrounds - Konstant grind, man förlorar oftast och man är bara en liten myra i hela stacken som zergar om och om igen ihopp om att få honor till ny gear.
Raids - Tar en jävla tid, små kul men blockar av hela kvällen och ska man njuta av det till fullo krävs guilds och full dedication för att smidigare få bättre gear.
Arena - Kan vara riktigt skoj men alla andra springer runt i mycket bättre eq så man förblir i bottenskicktet, även detta kör man för att få bättre gear.
Farm - Ush så mycket att farma, lägga timmar på att öka ens rep för att få ett litet item eller en enchant. Suger upp ens tid.

Allt går ut på att få bättre gear, det har varit min motivation men vad gör jag med den? Jo jag kommer då köra ännu mer av det ovan nämnda som jag inte ens tycker är speciellt kul nu när jag tänker efter!!!
Grolle
Grolle
Admin

Antal inlägg : 1513
Join date : 08-02-06

https://kompisforum.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Henrik ons maj 28, 2008 10:21 am

Har aldrig kommit mig för iomed att jag är snål på sånt med månadskostnad men tvivlar inte på att jag fastnat annars (spelade nonstop när jag hade sånna där tiodagarskonton). Slutade inte Danne i allmän resignation?
En tanke är att iomed att man betalar för tid så är spelet förmodligen utarbetat i görligaste mån så att saker och ting ska ta så mckt tid som möjligt utan att det "märks" för spelaren. Medvetet tidsstjäleri helt enkelt Smile
Skulle inte förvåna mig om det finns en hel uppsjö med uppsatser och avhandlingar av ekonomisk och psykologisk natur kring detta allaredan... study

Henrik

Antal inlägg : 339
Join date : 08-02-06

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Grolle mån jun 02, 2008 12:55 pm

Mm, Blizzard anlitade psykologer har jag hört för att uppnå just detta. Få folket beroende och spendera år med deras spel.
Grolle
Grolle
Admin

Antal inlägg : 1513
Join date : 08-02-06

https://kompisforum.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Tobberoth mån jun 02, 2008 6:50 pm

Aja, synd att man förlorade sitt guild just när man börjar närma sig de högre levlarna ^^

Får väl se vad som händer, kör kanske med Helge när han kommer hem om han fortfarande är sugen... Annars får man väl köra själv helt enkelt, jag kör inte så mycket så är lugnt för min del.
Tobberoth
Tobberoth
Admin

Antal inlägg : 867
Join date : 08-02-17

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Grolle mån nov 10, 2008 9:28 am

Jag har tappat lite sug på Wotlk fast mest insett att jag har mycket att göra och saker att ta tag i. Demz och jag har bara 2 månader kvar i Lund samt 4 tentor, skidresa, packning med mera som ska göras.
Så bäst vore för mig om jag skippar det innan resan. Riktigt tråkigt att inte kunna lira instanser med er, mest det jag sett fram emot men det är dags (igen) att ta tag i sitt liv litegrann.
Får inte slacka med träningen nu när man väl börjat heller Smile.
Grolle
Grolle
Admin

Antal inlägg : 1513
Join date : 08-02-06

https://kompisforum.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet